8 Şubat 2017 Çarşamba

OPEN VPN and softether Server Kurulumu

OPEN VPN Server Kurulumu
                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                               
Adım 1:  OPEN VPN sununucu uygulaması PC’ye indirilir. Uygulamayı aşağıdaki linkten indirin. Linux’tan direkt paket yükleme yapmayın. 
Örneğin: Debian için dosya ismi “openvpnasdebpack.deb

Adım 2: PC’ye indirilen dosya Linux sunucuya atılır.  Atılam işi ftp ile yapılır. Linux sunucudan PC’ye ftp çekilir.


Adım 3:    Dosya kurulumu yapılır.
dpkg -i openvpnasdebpack.deb


Adım 4:   openvpn kullanıcısı için şifre değiştirilir.


Adım 5:  Artık openvpn GUI kullanıma açıktır.
https://10.34.20.90/    Burda ana bir ekran açılır. Burdan config dosyası indirilebilir.Ya da admin’e tıklanır. Admin ekranı açılır.  Ana ekranın  da admin ekranının da user/pass’i  aynı. Openvpn/***
Aşağıda Login’i seçmek önemli.


Aşağıda Admin’e tıklanırsa direkt admin ekranı açılır.
NOT: “User-locked profile”  openvpn client’ın açılırken okuduğu config dosyasıdır. Bu dosyayı indirip
C:/program files/openvpn/config altına atılması gerekir. Ama önce notepad ile edit edilmeli.
indirilen dosyadaki ipler dış ip'nizde editlenir. Verilen ip'ler tamamen hayal ürünüdür :)





Eğer direkt admin ekranına gitmek istersek aşağıdaki link’i kullanabiliriz. Özetle admin ekranın 2 yoldan gidebiliriz.
https://10.34.20.90:943/admin      Direkt admin ekranını açar.  Aşağıdkai admin ekranı.




Adım 6:  Open VPN sunucu ekranı aşağıdaki gibidir.  Burda “VPN settings” önemli.


Adım 7:  Burda “dynamic IP address Network” altında client’ın alacağı IP adres aralığı vardır.
“Group Default IP Adress Network” ün bir önemi yoktur. 


Aşağıda openVPN’in NAT yapacağı özel IP bloklarını girmek gerekir. Eğer girilmezse vpn yaptıktan sonra özel bloklara erişim olmaz. 
“Should client Internet traffic be routed through the VPN” seçeneğini NO seçersek, windows PC’miz tüm trafiği vpn’e göndermez. Örneğin google’a normal internetten çıkar.  10’lu ve 172’li bloğa  bu ayarlarla erişilebilir.  Bu IP’ler destination blok’larıdır.




Yapılan her değişikliği mutlaka save etmek gerekir.   Update runnign server gerekebilir.




Adım 8:   “Server Network Settings” altında openvpn client’ın sunucuya bağlanırken kullandığı port bilgileri var.  Client önce UDP 1194’ü dener. Eğer başarısız olursa bu kez tcp 443’ü dener.


Adım 9:  Juniper FW’da reel IP ile prviate IP arasında NAT yapmak gerek.
95.0.258.142 1194 -----10.34.20.90:1194

Adım 10:  “User-locked Profile” linkinden indirdiğimiz  “client.ovpn” dosyası edit edilip c:/program files/openvpn/config altına atılır.  

server-poll-timeout 4
nobind
remote 95.0.258.142  1194 udp
remote 95.0.258.142  1194 udp
remote 95.0.258.142  443 tcp
remote 95.0.258.142  1194 udp
remote 95.0.258.142  1194 udp
remote 95.0.258.142  1194 udp
remote 95.0.258.142  1194 udp
remote 95.0.258.142  1194 udp
Adım 10:   PC’den connect olunur.  Username/pass sorduğunda openvpn/*** girilir. co



Not: Kaynak olarak kullanılabilir aşağıdaki link.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder